craniosacraal therapie in Maastricht en Valkenswaard

craniosacraal therapie in Valkenswaard en Maastricht

Craniosacraal therapie (wordt gegeven in onze praktijk te Valkenswaard of Maastricht) is een zachte manuele behandeling om spanningen in het lichaam vrij te maken. Deze spanningen kunnen voortkomen uit b.v. lichamelijke, emotionele, relationele of maatschappelijke problemen.
Als mens groeien we door de vele positieve en minder positieve ervaringen die we gedurende ons leven opdoen. Sommige van deze ervaringen zijn te moeilijk of te pijnlijk voor ons om ze op dat moment te kunnen verwerken. Om dan te kunnen overleven slaat ons lichaam deze ervaringen op in de weefsels. Deze blokkades kunnen de doorstroming van de energie in het lichaam verstoren. Dit kan zich uiten in lichamelijke ongemakken, ziektes, het niet lekker in je vel zitten, psychische spanningen etc. Ons lichaam heeft van nature de kracht om zichzelf te helen. Door o.a. ziekte, stress, slechte voeding, overtuigingen, oordelen en als verharding het wint van gevoeligheid en we daardoor weggaan uit ons hart, verzwakt ons zelfhelend vermogen. Craniosacraal therapie ondersteunt ons op de weg weer te mogen voelen hoe het is om ons hart weer te kunnen openen... en daarmee ondersteunt het tevens het zelfhelend vermogen.

de therapie zoals we die toepassen in onze praktijken in Valkenswaard en Maastricht

Craniosacraal theapie is een uiterst subtiele vorm van lichaamswerk die ontspanning teweeg brengt. Door middel van zachte aanraking en volledige aandacht van de cli├źnt en therapeut zal het lichaam aangemoedigd worden om blokkades vrij te maken. Hierdoor is het mogelijk dat de oorspronkelijke oorzaak van de blokkades in het licht komt te staan... en wat aan het licht komt... kan genezen.

In onze praktijk in Valkenswaard of in Maastricht wordt craniosacraal therapie toegepast bij allerlei lichamelijke en emotionele klachten zoals hoofdpijn, nek- en schouderklachten, rugklachten, duizeligheid, buikpijn, klachten tijdens of na de zwangerschap en bevalling, burn-out, slaapproblemen, leer-en gedragsproblemen, concentratie problemen, depressie, chronische pijn etc. Deze therapie kan ook een ondersteuning zijn in onze zoektocht naar zelfkennis, bewustwording en spirituele groei, zowel bij kinderen als bij volwassenen.

Meer weten over craniosacraal therapie bij Praktijk Simone Peerdeman in Valkenswaard en Maastricht?

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je graag weten of een behandeling van craniosacraal therapie bij ons in Valkenswaard of Maastricht uitkomst kan bieden in jouw situatie? Stuur dan even een mailtje via ingrid@praktijksimonepeerdeman.nl of bel 06 - 83 417 175of mail naar simone@praktijksimonepeerdeman.nl of bel 06 - 28 264 811