behandeling van triggerpoints door een triggerpointcoach in Valkenwaard en Maastricht

Een triggerpoint is een verkramping in de spier die daardoor hard en pijnlijk aanvoelt. Deze verkramping houdt de spier gespannen, ook in rust.
Kenmerkend voor triggerpoints is dat het niet alleen pijn geeft op de plek zelf, maar ook elders in het lichaam. Dit wordt “afgeleide pijn” genoemd. Triggerpoints zorgen dus vaak voor pijn en ongemak op een andere plaats dan waar het triggerpoint zit. Bekende voorbeelden zijn de spanningshoofdpijnen vanuit de nek en schouders of de “ischias” waarbij de uitstraling vanuit de rug of bil in het been te voelen is.

hoe ontstaan triggerpoints?

Triggerpoints kunnen ontstaan door oa. een verkeerde houding, ongezonde voeding, overbelasting, een ongeval, een operatie, ziekten of stress.

mogelijke pijnsymptomen door triggerpoints

Diepe doordringende pijn, scherpe pijn, stekende pijn, zeurende pijn, kloppende pijn, zenuwpijn, elektrische pijn, prikkende pijn, doffe pijn.

mogelijke pijnsymptomen door triggerpoints

Stijfheid, gevoelloosheid, visus stoornissen, gevoelige tanden, hoest, tintelingen, dof gevoel, krachtsverlies, zwelling, concentratiestoornissen etc.

triggerpoints zijn goed behandelbaar in onze praktijken in Valkenswaard en Maastricht

Gelukkig hebben triggerpoints een voorspelbaar uitstralingsgebied en is er veel aan te doen! Met gewone massage, rek- of krachtoefeningen en houdingsadviezen gaan triggerpoints niet weg. Sterker nog, dit kan er zelfs voor zorgen dat de klachten aanhouden of erger worden. Wanneer gewone fysiotherapie niet helpt, dan is triggerpoint-therapie vaak de oplossing. U kunt voor uw triggerpoint behandeling terecht bij onze praktijken in Valkenswaard en Maastricht. Wij weten hoe we triggerpoints horen te behandelen, want lang niet alle artsen, masseurs en therapeuten zijn bekend met triggerpoints.

Meer weten over triggerpoints behandelingen van een triggerpointcoach bij Praktijk Simone Peerdeman in Valkenswaard en Maastricht?

Ben je geïnteresseerd geraakt en wil je graag weten of een behandeling van triggerpoints bij mij in Valkenswaard of Maastricht uitkomst kunnen bieden in jouw situatie? Stuur me dan even een mailtje via simone@praktijksimonepeerdeman.nl of bel me op 06 - 28 264 811 Simone Peerdeman is een gecertificeerd triggerpointcoach