Craniosacraal therapie

Indicaties

De Chinese geneeskunde kan voor bijna alle voorkomende klachten ingezet worden. De Wereldgezondheidsorganisatie (W.H.O.) heeft, na uitgebreid onderzoek, in 1979 een lijst van klachten samengesteld waarbij TCG een oplossing kan bieden. Deze opsomming is echter verre van volledig.

Wilt u meer weten, neem dan gerust contact op.

allergieën:
voor onder andere: voedsel, huisstofmijt, huisdieren, pollen, hooikoorts, astma , bronchitis, neusverkoudheden

borst:
spanning op de borst, vol gevoel van de borst, pijn op de borst, hartkloppingen, pijn op de zijkant van de borstkas

buik:
buikpijn, obstipatie, diarree, opgezette buik

gewrichten:
stijfheid, pijnklachten, bewegingsbeperkingen, artrose, reumatische klachten, fibromyalgie, gewrichtsontstekingen, slijmbeursontstekingen, pijnklachten aan de spieren en/of pezen, krachtsvermindering, trillingen, nek- en rugklachten, tenniselleboog, RSI, verstuikingen, sportblessures, herstel na operatie.

gynaecologie:
menstruatieklachten, premenstruele klachten (PMS), overgangsklachten

huid:
allerlei huidproblemen, transpiratieproblemen, jeuk, droge huid, eczeem, acne, koortsblaasjes, gordelroos, psoriasis

hoofd:
hoofdpijn, migraine, cluster hoofdpijn, aangezichtspijn, duizeligheid , Menière, zwaar gevoel in het hoofd, band om het hoofd, klachten die ontstaan door vitamine en mineralen tekorten

interne klachten:
bloedarmoede, kouwelijkheid, teveel hitte, doorbloedingproblemen, hoge bloeddruk, lage bloeddruk, hoog cholesterol

keel/neus/oor:
neusverkoudheid, voorhoofdsholteontsteking, bijholteontsteking, schildklieraandoeningen, allergische verkoudheid, hooikoorts, oorpijn of oorontsteking, oorsuizen, bepaalde gevallen van doofheid, hoest, heesheid, keelpijn, spraakproblemen, brok in de keel, tandvleesproblemen, kiespijn, aften, slechte adem, bittere smaak in de mond, droge mond, koortsuitslag

klachten bij kinderen:
hoest, verkoudheid, astma, bronchitis, keelontsteking, darmklachten, buikpijn, bedplassen, slaapproblemen, tanden krijgen, eczeem, oorpijn/ontsteking